bar

Monday, October 8, 2012

FIGHTERS!

Fighters adalah sebuah band yang asalnya adalah dari band-band indie yang masih meneruskan perjuangan dalam menaikkan lagu-lagu berunsur heavy dan metal. Mula bangkit berjuang semula dengan lebih teratur dan berstrategi pada event SUARA INDIE pada 31 Disember 2011 iaitu pada malam tahun baru.

SpikeyFidz merupakan anak kelahiran Negeri Sembilan sebagai vokalis dan 2nd guitar merupakan penulis liri
k dan juga composer yang bertanggungjawab membawa band haluan band ini. Dibantu oleh gitar utama Zhaff Rahmat dan Syah Saari sebagai pemain bass manakala pemain drum adalah dari rakan-rakan seperjuangan indie dan underground.

Fighters membawa maksud 'pejuang' dan perjuangan Fighters adalah perjuangan dalam haluan muzik indie.

Konsep metal dipilih bertujuan untuk membawa genre yang sukar ini ketengah dengan hasil gabungan rock n roll beserta punk.Cabaran yang cuba disahut oleh band ini adalah untuk me'neutral'kan metal pada telinga pendengar dengan menjadikan ia lebih mempunyai nilai komersil.

Antara satu sebab band ini bangun dan teruskan perjuangan adalah kerana semangat bersatu hati dan bantuan rakan-rakan dalam industri seperti JS Muzix Entertainment , demoplanet.tv channel , muZzy, Indie Media Network (SA0191109-V), media elektronik dan rakan-rakan.

Contact Info

No comments:

Post a Comment

facebook comment